זכריא אקרע חוסל בשכם

    קובי פינקלר | צילום: אילוסטרציה 1 Comment on זכריא אקרע חוסל בשכם
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שעות של חילופי אש בין מבוקש שהתבצר במבנה לבין לוחמי היחידה שכיתרו את הבית, הצליחו כוחותינו לסגור מעגל עם מי שביצע בחודש האחרון פיגוע ירי ונחשד כאחראי לשניים נוספים.

    לאחר פיגוע ירי בצומת רחלים נפתחה חקירה במרחב שומרון של מחוז ש"י לאחר חקירה ואיסוף הראיות ועבודת המעקב הטכני בשיתוף רכזי המודיעין זהות המחבל נחשפה והועברה לשב"כ להמשך חקירה.

    הלילה, על פי מידע מדוייק של שירות הביטחון הכללי, יצאו לוחמי יחידת המסתערבים של מג״ב איו״ש בשת״פ כוחות צה״ל ללכוד את המבוקש זכריא מוסא דאוד אקרע, תושב קבלאן בן 22. זכריא חשוד במעורבות בירי לעבר כח צה״ל בכפר קבלאן בתאריך 30/7/14, ממנו נפצע קצין צה״ל, וחשוד כמי שמעורב בפיגועים נוספים.

    סמוך לחצות הלילה, הגיעו לוחמי הימ״ס לבית בכפר קבלאן באזור שכם. הלוחמים שבאו ללכוד את אכרה לקחו בחשבון גם את האפשרות להיותו חמוש, ולכן הופעל במקום נוהל ״סיר לחץ״. לאחר שכרזו לו לצאת מהמבנה ולא נענו בתגובה מתוכו, פתח המבוקש באש לעבר הלוחמים שהיו אותה עת מחוץ למבנה. במקום התפתחו חילופי אש בין המבוקש שהתבצר ללוחמי יחידת המסתערבים של מג״ב איו״ש.

    בסיומו של הקרב שארך מספר שעות, הצליחו הלוחמים לחסל את המחבל. האתגר הגדול שעמד בפניהם במהלך הלחימה הוא הימנעות מפגיעה בבלתי מעורבים. בסריקה שנערכה בתוך המבנה נמצאו אמצעי הלחימה שימשו את המחבל.

    בשעות הבוקר המוקדמות יצא הכוח מהכפר. שניים מלוחמי היחידה פונו לקבלת טיפול רפואי במצב קל לאחר שנפגעו מרסיסים שנתזו לעברם במהלך חילופי האש עם המבוקש. בשיחה עם אחד הלוחמים לפני שפונה לקבל טיפול רפואי הוא אמר: ״לא הייתי מוכן להתפנות לקבלת טיפול רפואי עד סיום הפעילות ונטרול המחבל״.

    מפקד יחידת המסתערבים של מג״ב איו״ש, סנ״צ ד׳, ציין: ״הלוחמים פעלו בנחישות והפגינו אומץ לב יוצא דופן. תוך סיכון ממשי לחייהם, הם הצליחו לחסל את המבוקש ולהשלים את ביצוע המשימה״.

    מפקד משמר הגבול ניצב עמוס יעקב ציין "פעלתם באופן מקצועי ונחוש, פעם נוספת הוכחתם כי יש לעם ישראל על מי לסמוך ושהזרוע הארוכה של כוחות הביטחון תגיע לכל פעיל טרור ותמצה איתו את הדין"



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אשריכם גיבורי החייל, כן יאבדו כל אויביך ה׳!!!